menu
close

Del 2

Agera

Hur är kursen upplagd ?

För att du skall få den förändring du längtar efter så är kursen uppdelad i tre olika sektioner. Först behöver du få en intellektuell förståelse, sedan en mer djupgående själslig förståelse, och till sist behöver kroppen förstå det intellektet redan har fattat.

Kursen är därför upplagd med 21 olika avsnitt därav 7 avsnitt består av utbildningsfilmer där jag talar till intellektet. I de  avsnitten får du den inspiration och kunskap du behöver för att kunna göra de uppgifter som kommer efter avsnitten.

7 avsnitt består av guidade meditationer som gör att du kommer till en djupare och klarare plats i dig själv där all förändring sker.

7 avsnitt betsår utav olika yogaövningar som gör att kroppen förstår det ditt medvetande har lärt sig.

– Eftersom det är lättare att lova någon annan än att lova sig själv så ingår det 3 samtal med mig då jag ser att du är på G. På det första mötet följer jag upp testet som skickas till dig via mejl. Det visar vilka två främsta behov just du har som du behöver ha tillfredsställda för att motiveras och vara ditt bästa jag.

–  Det finns också en sluten facebookgrupp som tillhör utbildningen

check

Hur du får mod att börja agera.

check

Hur du skapar mer balans och harmoni.

check

Hur du skapar en själslig kontakt med dig själv.

check

Hur lekfullheten får mer plats i ditt liv.

check

Hur du riktar ditt fokus och sätter din intention.

check

Hur meditation och yoga blir en vardaglig och efterlängtad rutin. 

check

Hur du får kontakt med urkraften i dig.

check

Hur du blir okej med att vara i det okända. 

Så här säger deltagarna

Anna Björnberg

Mina händer darrar och tårarna rinner. Det känns som om jag har sprungit ett helt maraton. JAAA!!! Äntligen vågade jag hoppa, släppa taget och ta det stora klivet ut. Superläskigt men åh så härligt! Idag vågade jag äntligen promotat mig själv på både Instagram och fb som röstcoach/coach. Tack universum och bästa, finaste Annette för ditt fantastiska stöd. Du finns där och ger inte upp. Du pushar och på ditt raka, kärleksfulla sätt inspirerar du till lycka. SÅ tacksam!

star_rate star_rate star_rate star_rate star_rate
Klara Török Möller

Kursen ger mig oerhört mycket stöd, jag ser nu om alla avsnitt. Jag har läst de rekommenderade böckerna. Jag mediterar. Yinyogan gör jag ett par ggr/v. Jag praktiserar 17 sekunders regeln och 5 sekunders regeln, men med viss eftertänksamhet för att vara uppmärksam på om det är det gamla egot som vill svara ja eller hjärtats röst. Det har bl a lett till att jag har börjat rida, gått en kurs i kreativt skrivande, ska gå en skulpturkurs mm. Jag är mycket mer närvarande och ser ofta igenom känslor och tankar som kommer ur egot. En euforisk upplevelse när det händer!

star_rate star_rate star_rate star_rate star_rate
Tiina Gunnarsson

Även vid utbrändhet, utmattning, depression. hjälper det med strävan av andra tankar. Efter som det du matar dig med, lever du på... man kan omprogramera sig om man vill... och om man inte kan eller har förmåga att göra det ska man prata med en kvalificerad coach som kan hjälpa en att se på olika saker på ett annat sätt som är befriande. Istället för betungande... Detta säger jag genom personlig erfarenhet av djup depression och år av psykolog, kurator, och samtalsterapi som hållit mig kvar i djupet, på grund av all förståelse som i sig berättigat mig mitt tillstånd. ett samtal med Annette . Gav mig..... vad i hela helvete har jag fokuserat på i hela mitt liv..? ETT SAMTAL.... ! Vände mitt tänk och poletten föll på plats

star_rate star_rate star_rate star_rate star_rate

Innehåll från kursen

1. Fokus och intention

Gul står för energi, målmedvetenhet, intention och fokus. Det vi fokuserar på växer. I det här avsnittet tar vi reda på var vi skall rikta vår energi. Vad vill du ha mer av nu och i framtiden. När du slutar tro på ditt sinne och inte styrs av ditt förflutna så slutar du att upprepa gamla mönster och börjar skapa nya.

15:13 minuter
2. Meditation

Här får du hjälp med att tydliggöra vad som är viktigt för dig. Vi går inåt bortom ditt sinne och upptäcker vad som faktiskt betyder mest för dig. Det blir klart och tydligt vad du skall lägga din fokus och vad intentionen med kursen är.

20:08 minuter
3. Yogarörelser

Yoga för fokus och flöde

16:42 minuter
4. Balans och Harmoni

Det är bara du som vet vilka behov du har. Du behöver tala om vad som är viktigt för dig. Lyssna inåt och hitta vad du behöver. Det som många gånger gör att vi hamnar ur balans är att vi säger för mycket JA till andra och NEJ till oss själva. Se om du kan göra tvärtom . JA till dig och NEJ till andra. Se om du kan prioritera det som pågår inom dig, din inre värld och inte den yttre, det som pågår på utsidan. Det är bara du som kan skapa din balans i ditt liv.

14:32 minuter
5. Meditation

Här tydliggör vi vad som gör att du inte har balans och hur du kan skapa den.

19:58 minuter
6. Yogarörelser

Yin och Yangyoga för balans

15:58 minuter
7. Djup och Andlighet

Det är lättare att leva i nuet när vi hittar en djupare plats i oss själva. När vi mediterar får vi kontakt med den platsen. Det blir tystare och tankarna är inte så framträdande. Du börjar se och förstå att du har väldigt mycket tankar men det är inte vad du är. Du ser också att dina tankar inte är så allvarliga, det är bara tankar.

10:18 minuter
8. Meditation

Här finner vi en djupare kontakt med den vi verkligen är.

14:51 minuter
9. Yogarörelser

Lugn yoga för ditt inre rum

15:51 minuter
10. Kärlekens kraft

Om vi vill ha goda relationer och älska med ett öppet hjärta behöver vi våga släppa taget om delar av ditt ego och om rätt och fel. Lägg märke till vad som händer med dig när det är något som triggar dig, hur det känns på insidan, hur du reagerar. Se om du kan välja att göra annorlunda. Kan du låta bli att sluta dig och istället vara mer öppen, går det?

14:21 minuter
11. Meditation

Öppna ditt hjärta

16:47 minuter
12. Yogarörelser

Lugn yoga för att öppna upp kroppen

17:48 minuter
13. Släpp taget och välkomna kraften

När vi vill ha en förändring och göra något nytt är det oftast väldigt osäkert och skakigt. Vi skall då förflytta oss ifrån det trygga plats där vi vet var vi har till en okänd plats. Det är då vi tvekar och tankarna blir värre än vanligt. Platsen mellan det gamla och det nya, i mellanrummet. Man kan likna det som vi är på ett tåg och skall gå mellan en vagn till en annan. I mellanrummet är det väldigt ostadigt, de bullrar och rör sig i otakt med oss och vi har dålig balans. Det är obehagligt och vi har ingen kontroll. Men vi behöver ta oss igenom. Inte tillbaka till den gamla loopen, de gamla handlingarna och tankarna. Vi behöver kliva in i det nya.

14:30 minuter
14. Meditation

Här finner vi mera av den kraft som alltid finns inneboende i oss men som vi ibland tappar bort.

15:47 minuter
15. Yogarörelser

Yoga för mer energi och kraft

20:36 minuter
16. Ta lekfullheten på allvar

När kände du dig passionerad sist? När gjorde du något bara för at du ville? Du behöver inte göra något rätt sätt utan på ditt sätt. Kreativiteten kommer av sig självt när vi släpper kontrollen och vågar göra något som ingen annan före oss har gjort. När vi kliver ur ekorrhjulet och tillåter oss själva att vara spontana och inte alltid så perfekta.

13:02 minuter
17. Meditation

Få mer kontakt och upplev hur du uttrycker din unika lekfullhet och kreativitet

12:52 minuter
18. Yogarörelser

Yogasaga för vuxna

11:15 minuter
19. Visdom Ansvar och Klarhet

Vi är så mycket mer än vad vi kan se och förstå och vi har blivit lärda att lyssna mer på andra än oss själva. När vi förstår att vi är mer än den fysiska formen och slutar att bara identifiera oss med den roll vi har här nu på jorden får vi tillgång till en större visdom och kraft. När vi kliver ut i det okända och tillåter universum, den gudomliga intelligensen få hjälpa oss så händer det magi. För att få den förändring vi vill ha så behöver vi verkligen lova oss själva att göra annorlunda än vad vi gjort tidigare.

14:15 minuter
20. Meditation

Följ din inre visdom, din själs röst, och tro på den.

17.27 minuter
21. Yogarörelser

Längre yogapass med både sittande och stående rörelser.

41:36 minuter